참고자료

[기감] 4.2.3 그락소스미스클라임 영향력








4.2.3~4. 그락소스미스클라임 영향력 / Corporate crimes










4.2.3. 영향

1) 교육 및 연구

신약과 신화합물의 발명은 주로 공적펀드나 대학 및 연구소에 의해 이루어진다. 이러한 공공기관들이 특허받은 발명의 라이센스를 수수료를 받고 기업에 팔면, 그 다음 회사들은 이 새로운 발명을 시판약으로 개발한다. 재정이 안좋은 대학들은 자주 그들의 새로운 발견을 펀드모금의 기회로 보고 있으며 “과학자들도 자신들의 연구결과의 상용화를 적극적으로 추진하고 촉진하도록 요청받고 있다.” 그래서 더욱 과학적 지식을 연구하는 대신에, 공공기관들이 회사에 판매할 수 있는 것을 연구하도록 압력을 받고 있다.

또한 ’13개의 세계최고의 의학저널들은 최근(2001년 9월) 엄청난 부와 강력한 힘을 갖은 제약회사들이 그들의 이익을 위해 과학연구의 결과를 왜곡하고 있다고 그들을 비난하면서 노골적인 공격을 하고 있다. 란셋이나 뉴잉글랜드저널오브메디신, 미국의학협회저널 및 다른 주요 저널들은 거대제약사들이 그들의 돈을 사용하여 – 또는 기금 중단의 위협으로 – 연구결과를 자유롭고 공정하게 발표할 수 없도록 학술연구자들을 법적계약으로 묶어두고 있다고 비난했다.’(기업감시, 제약산업 프로필 – 각주)

1) Education and research

The discovery of new medicines and compounds is primarily done by, publicly funded, universities and institutes. These public institutions then license their patented discovery, for a fee, to a company that then develops the new discovery into a marketable drug. Financially strained universities often view their new discoveries as a fundraising opportunity, and “Scientists are requested to…promote and actively pursue commercialisation of their research findings.”[25] So, instead of doing research to further scientific knowledge, public institutions are pressured to research what can be sold to a company.

In addition, ‘Thirteen of the world’s leading medical journals have recently (September 2001) mounted an outspoken attack on the rich and powerful drug companies, accusing them of distorting the results of scientific research for the sake of profits. The Lancet, the New England Journal of Medicine, the Journal of the American Medical Association and other major journals accused the drug giants of using their money – or the threat of its removal – to tie up academic researchers with legal contracts so that they are unable to report freely and fairly on the results of drug trials’. (Corporate Watch, Profile of the Pharmaceutical Industry-Footnote)

2) 홍보

GSK의 홍보와 관련된 회사들은 :

버슨 마스텔라 : 20001년 2월 GSK는 두 지역에서 자사의 출시를 BM에 맡겼다. BM은 인권 침해, 환경 파괴, 동물 테스트를 포함한 비윤리적인 사업관행에 연관된 회사들이라도 긍정적인 이미지를 만들어 낼 수 있는 주특기를 갖은 크고 강력한 홍보회사이다. 이들 기업들은 대중들의 감시와 여러 행위에 대한 유죄 판결에 직면해 있는 경우가 대부분이다. 이 회사의 활동에 관하여 더 자세한 내용은 아래에서 찾을 수 있다 : http://www.corporatewatch.org.uk/magazine/issue2/cw2f2.html

릭암메&어소시에이츠(미디어 및 위기 관리). 이 회사의 다른 고객으로는 타임워너케이블, 사라리, RJ 레이놀드담배회사 등이 있다. 고객의 전체목록과 각종 곤경에서 그들의 고객을 구해준 사례를 www.amme.com에서 볼 수 있다.  

2) Public Relations

PR companies that GSK have retained include:

Burson Marsteller: In February 20001 GlaxoSmithKline selected Burson Marsteller (BM) to handle its launch in two regions.[26] BM is a large and powerful public relations company which is adept at creating a positive image for corporations involved in unethical business practices including human rights violations, environmental destruction and animal-testing. Many of these companies have faced public scrutiny and even convictions for their various activities. Further information regarding the company’s activities can be found at: http://www.corporatewatch.org.uk/magazine/issue2/cw2f2.html

Rick Amme & Associates (Media & Crisis Management). Other clients have included Sara Lee Corp., R.J. Reynold Tobacco Co. and Time-Warner Cable[27]. A full list of their clients and the various holes they have helped clients out of can be found at: www.amme.com

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References

[25] Medecins Sans Frontieres, Fatal Imbalance: The Crisis in Research and Development for Drugs for Neglected Diseases, Sep. 2001
[26] www.bm.com/whatsnew/2001e.html
[27]

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