참고자료

[기감] 5.6.2. 네슬레 Products / Projects








5.6.2. 네슬레 Products / Projects










제품 / 프로젝트

네슬레의 주요 관심 분야는 : 육아식품, 요리, 애완동물식품, 건강관리

네슬레의 마케팅 전략은 시장을 선도하는 국제적인 브랜드 개발에 주력하는 것이다. 약 8,500개의 브랜드가 있는데 가장 중요한 브랜드는 아래와 같다 :

- 인스턴트 커피 : 네스카페, 테이스터스 초이스, 리코어, 리커피  

인터브랜드가 실시한 연구에 따르면, 네스카페의 이름가치는 160억 스위스 프랑(70억 파운드)으로 비교할 수 없을 정도의 위치를 차지하고 있다. 세계에서 가장 가치있는 브랜드의 순위에서 21위를 차지하고 있으며 롤렉스나 펩시, 프라다를 앞서고 있다.

- 분쇄 원두 커피 : Nespresso, Bonka, Zoégas, Loumidis
- 물: Nestlé Pure Life, 네슬레 아쿼럴, 페리에, 비텔, Contrex, S. Pellegrino, 아쿠아 파나, 벅스톤 미네랄 워터, Levissima, 베라, Arrowhead, Poland Spring, Zephyrhills, 산 베르나르도, 아이스 마운틴, Hépar, Deer Park, Al Manhal, Ozarka, Quézac.
- 기타 음료 : 네스티, 네스퀵, 네스카우, 마일로, 카네이션, 리비스, 카로
- 유제품(냉동 및 상온 보관 가능) : 네슬레, Nido, Nespray, Ninho, 카네이션, 밀크메이드, 라 레케라, 모카, 클림, 글로리아, Svelty, Molico, 네슬레 오메가 플러스, 베어 브랜드, 커피-메이트 / (냉장) : 네슬레, LC1 , Chiquitín, 라 레케라, 라 라이티에레, Sveltesse, Yoco, Svelty, Molico, 스키
- 시리얼 : 네슬레
- 유아식품 : 네슬레, 난, Lactogen, 베바, 네스토겐, 세레락, 네스락, 네스텀, Guigoz, 굳스타트
- 성능강화 영양식품 : 파워바, 네스비타, 네스톤
- 의료 : Nutren, Peptamen, Modulen
- 주방식품(육즙, 스프, 조미료, 즉석식품, 통조림 식품, 파스타, 소스) : 메기, Buitoni, 리비스, Thomy, Winiary,
- 냉동식품 : 메기, Buitoni, Stouffer’s, Lean Cuisine, Hot Pockets
- 아이스크림 : 네슬레, 프리스코, 모타, Camy, Savory, 피터스, 하겐다즈, 뫼벤픽, 쉘러, 드레이어즈
- 냉장제품(요거, 디저트, 파스타, 소스) : 네슬레, Buitoni, Herta, Tollhouse
- 초콜릿과 제과류 : 네슬레, 크런치, Cailler, Galak/Milkybar, KitKat, Quality Street, Smarties, Baci, After Eight, 베이비 루스, Butterfinger, 라이온, 에어로, 폴로, Rolo
- 푸드서비스 : 세프, 다비겔, 마이너스, 산타리카
- 애완동물식품 : Friskies, Fancy Feast, 알포, 마이티 도그, Gourmet, 몬 페티, 펠릭스, 퓨리나, 도그 차우, ONE, 프로 플랜, Beneful, 티디캐츠
- 식품산업용 풍미제 : 식품성분스페셜리티(FIS)
- 제약 : 알콘
- 제약 및 화장품 조인트벤처 : 갈더마, 레버레토리즈 이네오브

네슬레는 유럽에서 먹는화장품/화장품 개발을 이끌고 있다. 네슬레와 로레알 간의 합작 투자로 피부와 머리, 손톱을 향상시키는(우리는 신선한 과일로 그렇게 할 수 있다고 생각하는데…) 종류의 식품 생산을 목표로 하고 있다. 프랑스에서 2004년 3월에 출시된 최초의 제품인 이네오브 퍼메이트는 폐경으로 인해 피부가 딱딱해지는 것을 염려하는 40대 이상의 여성을위한 영양제로 계발되었다. 비타민 C와 콩의 이소플라본의 조합으로 이루어진 락토-라이코펜은 강력한 항산화제인 라이코펜이 쉽게 체내에 흡수되도록 하고 있다. ‘기업 범죄’섹션에서 네슬레와 로레알의 ‘검증 안된 나노 기술 판촉’에 대한 자세한 내용을 참조하시오.

관련 회사 : 로레알l. 네슬레는 이 회사의 가장 큰 주주이다. 자세한 내용은 ‘누가, 어디에, 얼마나?’ 를 참조하시오.

로레알에 대한 자세한 배경 정보내용은 http://www.corporatewatch.org.uk/news/animal_test_ban.htm 을 참조하시오.

Products / Projects

Nestlé lists its main areas of concern as: Childcare, Cooking, Petcare, Wellness

Nestlé’s marketing strategy focuses on developing international and market-leading brands. It produces around 8,500 brands, the most important of which include:

Soluble coffee: Nescafé, Taster’s Choice, Ricoré, Ricoffy

According to a brand study conducted by Interbrand, the Nescafé name is worth 16bn Swiss Francs (£7bn) and stands at no. 21 in the ranking of the world’s most valuable brands – ahead of Rolex, Pepsi and Prada.

Roast & ground coffee: Nespresso, Bonka, Zoégas, Loumidis
Water: Nestlé Pure Life, Nestlé Aquarel, Perrier, Vittel, Contrex, S. Pellegrino, Acqua Panna, Buxton mineral water, Levissima, Vera, Arrowhead, Poland Spring, Zephyrhills, San Bernardo, Ice Mountain, Hépar, Deer Park, Al Manhal, Ozarka, Quézac.
Other beverages: Nestea, Nesquik, Nescau, Milo, Carnation, Libby’s, Caro
Dairy products (shelf stable): Nestlé, Nido, Nespray, Ninho, Carnation, Milkmaid, La Lechera, Moça, Klim, Gloria, Svelty, Molico, Nestlé Omega Plus, Bear Brand, Cofee-mate / (chilled): Nestlé, LC1, Chiquitín, La Lechera, La Laitière, Sveltesse, Yoco, Svelty, Molico, Ski
Breakfast cereals: Nestlé
Infant foods: Nestlé, Nan, Lactogen, Beba, Nestogen, Cérélac, Neslac, Nestum, Guigoz, Good Start
Performance nutrition: PowerBar, Nesvita, Neston
Healthcare: Nutren, Peptamen, Modulen
Culinary products: (bouillons, soups, seasonings, prepared dishes, canned food, pasta, sauces): Maggi, Buitoni, Libby’s, Thomy, Winiary,
Frozen foods: Maggi, Buitoni, Stouffer’s, Lean Cuisine, Hot Pockets
Ice cream: Nestlé, Frisco, Motta, Camy, Savory, Peters, Häagen Dasz, Mövenpick, Schöller, Dreyer’s
Refrigerated products: (yoghurts, desserts, pasta, sauces): Nestlé, Buitoni, Herta, Tollhouse
Chocolate and confectionery: Nestlé, Crunch, Cailler, Galak/Milkybar, KitKat, Quality Street, Smarties, Baci, After Eight, Baby Ruth, Butterfinger, Lion, Aero, Polo, Rolo
Food Services and professional products: Chef, Davigel, Minor’s, Santa Rica
Pet care: Friskies, Fancy Feast, Alpo, Mighty Dog, Gourmet, Mon Petit, Felix, Purina, Dog Chow, ONE, Pro Plan, Beneful, Tidy Cats
Flavours for the food industry: Food Ingredients Specialities (FIS)
Pharmaceutical products: Alcon
Pharmaceutical and cosmetic joint venture: Galderma, Laboratoires Innéov

Nestlé leads the way in Europe in the development of cosmeceuticals/ nutricosmetics. The joint venture between Nestlé and L’Oréal aims to produce a range of foods that will aim to improve the appearance of skin, hair and nails (and we thought fresh fruit did that…). The first product, which launched in France in March 2004, is Inneov Fermete, a nutritional complement developed for women over 40 who are concerned about skin firmness following menopause. It contains Lacto-Lycopene, which has been formulated with a combination of vitamin C and soya isoflavones to allow lycopene, a powerful antioxidant, to be easily absorbed into the body.[A] See section ‘Corporate Crimes’ section for more information on Nestle and L’Oreal ‘Promoting untested nano-technology’.

Associated Company: L’Oréal. Nestlé is the biggest shareholder in this company. For more information see ‘Who, Where, How Much?’ section.

For background information on L’Oréal see http://www.corporatewatch.org.uk/news/animal_test_ban.htm

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References

[6] Business Week Online, 11th June 2001, www.businessweek.com/magazine/content/01_24/b3736645.htm

[A] Footnote: ‘Can you eat yourself beautiful?’ Anna Smyth. The Scotsman 6/10/04


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