참고자료

[기감] 5.8.4. 피앤지 Influence / Lobbying groups








5.8.4. 피앤지 Influence / Lobbying groups










영향 / 로비 단체

- 로비그룹  
미국
국제
유럽

- 교육과 연구계의 영향  

- 정부와의 연계
미국
영국

- 홍보 / 마케팅 / 감사


Influence / Lobbying groups

Lobbying Groups

US
International
Europe

Influencing Research and Education

Links with government
US
UK

PR/Marketing/Auditors

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References
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4 어디 테스코의 옷을 제작입니까?

테스코의 의류 사업은 의류와 직물, 많은 중 세계의 가난한 국가 중 일부 기반으로하는 수출 회사로부터 조달에 큰 정도에 의존하고 있습니다. 그러나, 테스코, 그리고 모국과의 옷 라벨하지 않는 그 가치 브랜드는 겨우 그 근로자는 누구를 쉽게 공급하고 있습니다 식별할 수없는 의미, 테스코의 제품으로 표시됩니다. 이들 국가의 대부분은 흔히 가난한 근로 조건과 낮은 임금을 위해 만든 옷을 싸게 수출에 의존되고 있습니다. 테스코는 싸구려 옷을 판매할 수있는 요인 중 하나는, 생산의 낮은 비용입니다 테스코 옷을 사주는 어디에서 국가의 많은에서 큰 저축은 낮은 임금을 통해 이루어집니다. 평균 시간당 임금은 2000 년 (2005 년 환율로 계산) 스리랑카 중국에서 £ 0.46, 인도 £ 0.38, 그리고 £ 0.13했다. 생산자의 숫자에서 [15] 구매는 대형 의류 업체 및 브랜드의 손길을 강화, 누구의 유연성에 대한 요구 공장 비정규 계약과 낮은 가격으로, 점점 짧은 리드 타임에, ‘때마침’상품을 생산 것으로 예상되는 것을 의미합니다. 사실상 이것은 노동자에 대한 엄청난 불안을 의미합니다.

2001 년, 테스코는 중국의 소스 및 [16] 테스코 구매 사무소는 또한 인도에 있습니다. 태국, 인도, 모리셔스, 방글라데시, 스리랑카 등 다른 아시아 국가를 활용하는 글로벌 구매 및 소싱 superhub으로 홍콩을 설립 방글라데시와 스리랑카.

4.1 스리랑카
테스코가 확대되고는 스리랑카, 스리랑카 수출은 EU의 의무는 새로운 ‘GSP 플러스’방식에 따라 어떤 것을 서명 취약한 국가 위해 예약되어 무료로 입력할 수 있도록 환경 설정의 Generalised 시스템 (GSP)에 의해 격려 [17]에서 소싱 노동에 관한 협약과 환경 기준. [18] 국제 소싱 이사, 크리스토프 Rousel 그 제안 중 많은 수의 ‘우리가 2005 년 스리랑카에서 더 살 기다리고 있습니다.’[19] 테스코의 스리랑카 소싱 1천9백만달러에서 증가하고 있습니다 2001 1억2백만달러 2005 년 인치 스리랑카 [20] 테스코의 구매는 체로키 부족 의류 브랜드에 주로있다. 스리랑카의 기업은 테스코에서 제품 구입은 다음과 같습니다 :
Hayleys은 [21], 밀스를 편직 상주 관리
버튼 및 참아요 어느 테스코는 고객과 같은 제품을 만드는 국제 연합 액세서리 [22]
Hemas의 의류 (코리아) [23]

스리랑카에서 공장 직원 예를 제공하는 교육 기회 [24] ‘노동 기준에서 허용 기준을’고품질 생산 및 준수 주장. [25]

4.2 인도
테스코 등 많은 큰 브랜드 이름에 의해 조달, 인도에서 증가하고있다. 테스코에 소싱 [26] 기업은 다음과 같습니다
Aruna 내보내기 [27] – 직물, 니트 직물과 의류, Tamilnadu에 본사를 둔
Shivam – 어떤에서 테스코가 직접 구매자입니다 Fairidabad에 본사를 둔 의류 제조 업체, [28].
SP에 의류 회사 부분 Tamilnadu에 Tirupur의 도시에있는 섬유 산업의 주요 센터. [29]

4.3 방글라데시
마찬가지로, 2005 년 5천4백만파운드 가치가 제품 구매의 대상으로, 2005 년 시작했다고 발표했다 방글라데시에서 구입을 높일 계획이다. [30] 테스코의 ‘값 청바지의’에서 만들어진, 영국에서 막 3파운드에 대한 판매 임금이 특히 낮은 방글라데시, 테스코의 주장이지만 이것이 ‘진짜로 잘 작동을 실행’이 아니라 노동 착취 공장을에 있는지 확인합니다. [31]

4.4 중국
테스코 포함에 대한 소싱 회사 :
니트웨어를 생산 Gatex 산업 회사는, – 홍콩에 위치한 … [32] ‘이 회사는 약속은 고객의 가장 중요한 … 경쟁력있는 가격 ‘과’유연성. ‘[33]
분수 설정 그룹 -. 홍콩에 본사를두고, 중국 본토와 스리랑카에 걸쳐 생산 사이트지만 함께 [34]이 회사는 옷감은 뜨개질 생산하고, 라이크라, 테프론 및 amicor 인쇄.

4 Where are Tesco’s clothes produced?

Tesco’s clothing operations rely to a large extent on sourcing from companies who are exporting garments and textiles, many of which are based in some of the world’s poorer countries. However, Tesco does not label its clothes with the country of origin, and its Values brand is barely labelled as a Tesco product, meaning that workers are unable to identify who they are supplying easily. Many of these countries have become reliant on cheap exports of clothes often made in poor working conditions and for low wages. One of the factors that allows Tesco to sell cheap clothes is low costs of production, and in many of the countries from where Tesco buys clothes, huge savings are made through low wages. Average hourly wages in 2000 were £0.46 in China, £0.38 in India, and £0.13 in Sri Lanka (calculated on 2005 exchange rate).[15] Buying from a number of producers strengthens the hand of the large garment retailers and brands, whose demands for flexibility mean that factories are expected to manufacture goods ‘just in time’, at increasingly short lead times, with irregular contracts and low prices. This in effect means huge insecurity for workers.

In 2001, Tesco established Hong Kong as a global buying and sourcing superhub to take advantage of sources in China and other Asian countries such as Thailand, India, Mauritius, Bangladesh and Sri Lanka.[16] Tesco buying offices are also located in India, Bangladesh and Sri Lanka.

4.1 Sri Lanka
Tesco is expanding its sourcing in Sri Lanka,[17] encouraged by the Generalised System of Preferences (GSP), which allow Sri Lankan exports to enter the EU duty free under new ‘GSP plus’ scheme which is reserved for vulnerable countries that have signed a large number of conventions related to labour and environmental standards.[18] International Sourcing Director, Christophe Rousel suggested that ‘we are expecting to buy more from Sri Lanka in 2005.’[19] Tesco’s sourcing in Sri Lanka has increased from $19 million in 2001 to $102 million in 2005.[20] Tesco’s buying in Sri Lanka is mainly for the Cherokee clothing brand. Companies in Sri Lanka from which Tesco buys products include:
Hayleys MGT Knitting Mills,[21]
Union International Accessories, which makes products such as buttons and zips of which Tesco is a customer[22]
Hemas Garments (Pte)[23]

The factories in Sri Lanka claim high quality production and adherence to ‘accepted norms in labour standards’[24] for example offering training opportunities to staff.[25]

4.2 India
Procurement by many big brand names, including Tesco, is increasing in India.[26] Companies sourcing to Tesco include
Aruna Export[27] – fabrics, knitwear and woven garments, based in Tamilnadu
Shivam – a garment manufacturer based in Fairidabad, from which Tesco is a direct buyer.[28]
SP Apparels Ltd., part a major centre of the textiles industry in the city of Tirupur in Tamilnadu.[29]

4.3 Bangladesh
Likewise, plans to increase buying from Bangladesh were announced at the start of 2005, with a target of buying products worth £54 million in 2005.[30] Tesco’s ‘Value jeans’, sold for just £3 in the UK, are made in Bangladesh, where wages are particularly low, although Tesco claim that this is in a ‘really well run operation’ and not a sweatshop.[31]

4.4 China
Companies sourcing for Tesco include:
The Gatex Industrial Company, which manufactures knitwear – situated in Hong Kong..[32] ‘The company promises its customers ‘most importantly… competitive prices’ and ‘flexibility.’[33]
Fountain Set Group – based in Hong Kong, though with production sites throughout mainland China and Sri Lanka.[34] This company produces fabric knitting and printing, lycra, teflon and amicor.


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